REVISTA NAUTILUS / Gameplay / Nuign Specter – un experiment atmosferic

Nuign Specter – un experiment atmosferic

Alexandru D • 10:24 - 03.06.2013 • 

04

Uneori e bine să nu întrebi. Nu de alta, dar e foarte posibil să nu existe un răspuns. În unele cazuri, acel răspuns, rost nu prea are, doar ca să realizezi că întrebarea inițială își pierde scopul și decade în non-existență.

Cam așa și în cazul lui Nuign Specter, o călătorie aparent aleatorie și semi-psihedelică la supermarket. Pe cât de aberant și neinteresant ar părea, ideea și execuția ei sunt excelente pentru un joc făcut în MS Paint după 10.000 de ore de muncă asiduă, care poate nu se va bucura de recunoașterea pe care o merită cu adevărat.

Prin anumite acțiuni, personajul principal (un fel de om-lup/vârcolac/animal biped) atrage atenția unui spectru, și după cum se pare, unul înfometat. Dintre toate entitățile etereale, alea fomiste sunt cele mai periculoase. Cel puțin asta m-a învățat Pac-Man pe propria lui piele.

Evident, Jacob din Twilight, își ia pușca și pornește agale spre supermarket, pentru că nu există altă cale de a mulțumi fantomele înfometate, dornice de haleala și atenția pe care le-o poți oferi.

Cadavrul din vecinătatea personajului principal poate fi lesne ignorată, dar ne dă ideea asupra prezenței nefaste din casa acestuia. Nu există comunicare verbală, morții nehrăniți ne-mai amintindu-și graiul celor vii. Dar apoi nici vii nu comunică verbal, violența este limbajul omului viu, și tăcerea, limbajul mortului.

Drumul personajului în această călătorie, deși scurtă, are pericolele ei, puține la număr dar existente, pe cât de neașteptate atât de sinistre sau poate gratuite, ce bântuie lumea suprarealistă a lui Nuign Specter.

O asemenea gratuitate este binevenită dar previzibilă prin pușca pusă la îndemâna lupului, chiar dacă, personal, nu știam la ce să mă aștept de la această călătorie aparent inițiatică. Contactul cu lumea de dincolo este o inițiere.

Controalele sunt simple. Tastele săgeată sunt folosite pentru mers și ridicat/lăsat obiecte. Tasta Z, acționează pușca din dotare, care în mod deloc surprinzător este necesară în vreo trei circumstanțe pe parcursul jocului care ține cinci sau șase minute, timp pe care nu îl consider deloc pierdut.

Fiind bătrân, personajul se mișcă destul de încet. Probabil că nu se grăbește, dilatând astfel timpul, mărindu-și durata de viață, într-o încercare de a amâna inevitabilul care îl paște atât acasă cât și în lumea suprarealistă pe care trebuie să o străbată.

Developerul își consideră creația drept un experiment atmosferic și pe bună dreptate, având în vedere că seamănă cu un film care ar fi fost făcut de Luis Buñuel la o dietă alcătuită din vodcă și peyote. Probabil că l-ar fi visat sub lumina celor trei luni, pierdut într-o preerie după ce a scăpat de la o petrecere din cadrul Dias de los Muertos, care a luat-o pe un drum greșit după ce au rămas morții fără haleală. Nuign Specter ar fi fost probabil o relatare și Salvador Dali ar fi fost spectrul mereu înfometat.

Personal, aș vrea să fiu capabil să spun mai multe despre Nuign Specter, despre cum arată, ce mesaj ar vrea să transmită și subtilele critici sociale pe care se pare că le discută.

Mi se pare că „Nuign”, mai are o semnificație, dar voi fi ignorant până când voi găsi în sufletul meu, cheful necesar să investighez această impresie, ca să mor și eu deștept.

Avem de a face cu o halucinație elegantă și vie, lăsând impresia că ar fi fost reală și nu fantezie. Până când te trezești și îl găsești pe Salvador Dali dormind pe masa de bucătărie după ce a mâncat toate conservele de câine andaluz din frigider. Mâncarea mea pe o săptămână.

Să-ți fie de bine Salvador.

Nuign Specter este freeware și poate fi descărcat de pe site-ul gamejolt

Dezvoltat/distribuit de hasetrum

Varianta freeware de GameMaker: Studio poate fi descărcată prin serviciul de distribuție digitală Steam sau de pe site-ul yoyogames

1243 vizualizari

Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect și să nu îi jigniți pe ceilalți interlocutori. În caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Vă mulțumim. Pentru comentarii ce nu sunt legate de articolul de mai sus, folosiți pagina de Contact.